16.05.2010

Eg skal ikkje døy!

263 Jeg har en venn
T Vidar Kristensen 1971
M Svensk folketone

1
Jeg har en venn som har gitt sitt liv
for at jeg skal få leve.
Det finnes intet alternativ,
det nytter ikke å streve,
fordi jeg lever så milevidt
ifra Guds vilje med livet mitt
fikk jeg dommen slik lød den:
Du skal dømmes til døden.

2
Denne dommen er absolutt,
og jeg kan ikke anke.
Men når jeg innser at alt er slutt,
har Gud en frelsende tanke:
Til jorden sender han Jesus som
tar på seg både min skyld og dom,
og når han drepes uskyldig,
blir min dødsdom ugyldig.

3
Tenk, jeg skal ikke dø fordi
Jesus døde i stedet!
All min dødsangst er nå forbi,
den er byttet med glede.
Ja, Jesus, hjelp meg å klart forstå
at det livet jeg lever nå,
det er ditt liv alene,
det er deg jeg skal tjene.

1 kommentar: